Hvad betyder SEM?
S
EM er den populære forkortelse for det engelske ord Search Engine Marketing, dvs. markedsføring på internettet og dækker over begreberne søgemaskineoptimering (SEO) samt betalte kliks (PPC)..
SEO - Organisk søgemaskineoptimering.
PPC - Pay pr. Click, ex. Google Adwords, Facebook Ads samt Bing Ads
Den organiske søgemaskineoptimering er de resultater som dukker op i venstre side når du søger på Google. For at få sin hjemmeside op på nogle af de første sider på ex. Google skal man sørge for at have velskrevne tekster omkring emnet på siden samt en korrekt kodning af siden.
PPC er betaling pr. klik, dette er ex. Google Adwords og er de annoncer som typisk er placeret som de 3 første annoncer øverst på venstre side samt annoncerne til højre ved søgninger på Google. Google Adwords er et auktionssystem, hvor dem som er villige til at betale mest pr. besøgende rangerer som den bedst placerede annonce.
Inden vi går igang med ovennævnte processer foretager vi en grundig analyse af de søgeord som kunden ønsker at blive fundet på, det er faktorer som den nuværende placering på søgeordet, konkurrentinfo, søgefraser samt demografi.