Eksempler Hvorfor SEO
Gode placeringer har effekt for lokale / regionale hjemmesider
Man behøver så afgjort ikke at skulle være en landsdækkende leverandør eller en mellemstor virksomhed for at træffe beslutninger om, at man ønsker, at ens hjemmeside skal have gode placeringer i i søgemaskiner.Foruden at skabe gode placeringer i søgemaskiner, er vi også behjælpelige med at udvælge søgeord samt bistå med søgeordsanalyse - søgefraser, og medvirke til, at hjemmesiden før tilført ordentligtekstforfatning til søgemaskiner.
Vi har en kunde, der levere en regional service ydelse.
Service ydelsen kan tilbydes i en omkreds af ca. 50 km fra Kolding. Ser vi geografisk på 50 km. taler vi om en størrelsesorden på ca. 10% af den danske befolkning.
Dagligt er der på hjemmesiden omkring 50 besøgende, der primært kommer på 2 søgeord.
Ud af de 50 daglige besøgende, er det rimeligt at antage, at 10% af de 50 geografisk må ligge inden for omkredsen af de 50 km., hvilket omregnet betyder, at hjemmesiden vises for 5 potentielle nye kunder, som har den geografiske rigtige placering til at have interesse i at købe service ydelsen der tilbydes på hjemmesiden. Og denne fremvisnings sker hver eneste dag alle ugens 7 dage.
Når hjemmesiden hver dag vises for 5 potentielle nye kunder, for når måneden er omme, er det trods alt 150 kunder, der geografisk er rigtigt placeret som overvejer hjemmesidens service tilbud.
Omkring 1,5% vælger at benytte hjemmesidens service tilbud.
Dette betyder, at hjemmesiden alene årligt tilfører virksomheden omkring 20 - 25 nye kunder.
Gik fra 40 til 240 besøgende om dagen
Vi fik en opgave, hvor vi skulle redesigne en hjemmeside. Hjemmesiden indeholdt 43 sider, og siderne blev fuldt indekseret af bla. Google. Det vil sige, at det samlet website kunne læses fuldt og helt af søgerobotter. Dagligt var der fra 25 til max 40 besøgende, hvilket havde været stabilt igennem mere end halvandet år.Set med vores øjne var det et stort problem, at de 43 sider var alt for "sammenmokkede". Indholdet i dokumenterne passede godt nok sammen, men der var alt for mange informationer i det samme dokument.
Vi lavede et nyt grafisk design, og samtidig fordelte vi indholdet mere jævnt ud på flere dokumenter, så der blev skabt større overblik og symmetri i tilgængeligheden, når man som besøgende navigerede rundt i hjemmesiden. De samme tekster og fotos blev anvendt, der blev ikke tilføjet noget nyt, der var alene tale om at redesigne hjemmesidens grafiske udseende.
Den nye hjemmeside blev lagt ud på internettet og blev indekseret efter 2 - 3 uger. Den umiddelbare respons af indekseringen afspejlede sig i, at besøgstallet steg fra 25 - 40 daglige besøgende, til at hjemmesiden fra søgemaskiner nu fik 200 - 240 daglige besøgende.
Hjemmesiden afspejler yderligere potentiale, da der kan gøres en indsats på den eksterne optimering, så hjemmesidens Pagerank bliver hævet. Det er ikke urealistisk at forvente, at hjemmesiden efter en periode på 3 - 6 måneder vil kunne trække omkring 500 besøgende dagligt. Hertil kan lægges, at hjemmesiden skal vedligeholdes og have tilført nye dokumenter med yderligere produktbeskrivelser.
I takt med at der tilføjes ekstra sider med nye produkter, vil besøgstallene fortsat kunne stige, og det vil ikke undre os, hvis hjemmesiden om et år dagligt har imellem 800 og 1.000 besøgende.
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har flere spørgsmål!